wtorek, 29 września 2015

Jak promować swoją sztukę w internecie - cz. II - socjal medja


Socjal media są integralną częścią naszego życia. Odpowiednio wykorzystane mogą nam przynieść sławę i pieniądze. Ale jak je wykorzystać przy promowaniu swojej sztuki w internecie?


 Od czego zacząć promocje swojej sztuki?


Pierwszą rzeczą jaką powinniśmy zrobić jest założenie naszej (najlepiej imiennej) strony www. Pisałam już o tym w tekście: Jak promować swoją sztukę w internecie - cz. I - własna strona www . Dlaczego jest to tak ważne? Bo potrzebujemy miejsca, które będzie skupiało na sobie wszystkie nasze działania promocyjne. Naszego miejsca w internecie.

Jak ugryźć socjal media?


Na socjal media nie powinniśmy rzucać się jak pies na aportowany patyk. Powinniśmy dokładnie przemyśleć gdzie i jakie konto zakładamy bo na wszystko zwyczajnie nie starczy nam czasu. Możemy stopniowo otwierać kolejne strony fanowskie aby równomiernie rozłożyć nasze siły.  

REKLAMA
Takie konta nie powinny zawierać prywatnych informacji. Musimy je potraktować jako nasze wizytówki, a prywatne informacje zachować dla znajomych i przyjaciół.

Gdzie najlepiej założyć konto społecznościowe?


W pierwszej kolejności powinniśmy zacząć od najpopularniejszych portali typu Facebook, Twitter, YouTube czy Instagram. Na każdym z nich możemy utworzyć tzw. stronę fanowską, która będzie skupiać wszystkich naszych obserwatorów/fanów z danego kanału socjal media.
  • Facebook - nadal jeden z najpopularniejszych kanałów społecznościowych, to całkowita podstawa jeżeli chodzi o socjal media.  Żeby przynosił nam jakiekolwiek rezultaty w postaci ruchu na stronie czy zleceń na naszą sztukę powinniśmy o niego dbać udostępniając na nim dużo dobrej treści i zdjęć. 
  • Instagram - szybko rozwijający się kanał społecznościowy kładący nacisk na obraz (zdjęcia). Możemy udostępniać na nim zdjęcia z procesu twórczego, naszych wystaw czy zdjęcia naszych inspiracji. Im ciekawsze fotki tym większe grono odbiorców i potencjalnych klientów.
  • YouTube - krótkie filmy z pracy nad dziełem czy tutoriale przyciągną sporą ilość odbiorców chcących rozwijać się twórczo, a także fanów naszej sztuki ciekawych samego procesu twórczego.
  • Google+ - założenie konta w tym kanale socjal mediowym będzie miało strategiczny wpływ na pozycjonowanie się strony WWW w wyszukiwarce Google. Wpisy udostępnione przez G+ potrafią wyskakiwać nawet w pierwszej dziesiątce wyszukiwań na daną frazę. Dlatego warto założyć i prowadzić tam konto.
Oprócz wymienionych przeze mnie kont społecznościowych w internecie znajdziemy całe mnóstwo innych portali, które również zszarzeją wokół siebie ludzi. Przemyślmy jednak tworzenie kolejnego konta na kolejnym portalu. Każde kolejne konto to dodatkowy "zabieracz" czasu, czasu którego może później zabraknąć na tworzenie.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Polecany post

E-Magazyn Na tle sztuki 4/2015 (7)

Tym numerem rozpoczynamy drugi już rok obecności naszego pisma w sieci. Ukazuje się co kwartał i zawiera artykuły o sztuce, kulturze, stu...